Marknadens bästa bergvärmepumpar

När det gäller stora investeringar som ska göras till huset är jag väldigt noga med att läsa på om företagen och produkterna. Precis som alla andra så ”orkar” jag givetvis inte läsa 38 sidor finstilt text. Därför tycker jag att det är viktigt att läsa recensioner från oberoende parter. Jag har länge funderat på att skaffa bergvärme som är kopplat till en värmepump. Värmepumpar är något som blir allt vanligare i våra hem i takt med att tekniken förbättrats. Värmepumpar har många fördelar eftersom de både är miljövänliga och att de sänker energikostnaden. Värmepumpar som är kopplade till bergvärme kan sänka kostnaden med hela 80%.

Det kostar så klart att installera bergvärme men det är en investering som snabbt betalar tillbaka sig. Både till naturen och hushållsekonomin. Den bergvärmepump vår familj har tittat på kostar cirka 85.000 och kommer från NIBE. Jag fick upp ögonen för just den modellen eftersom Energimyndigheten har gett den högsta betyg. Det går nog inte att få ett bättre omdöme än det på marknaden. Vår grund är tydligen väldigt bra för just bergvärme. Flera i kvarteret använder sig av bergvärmepumpar. Om nu inte vårat hus står på ett slukhål. Nejdå det borde vara samma, visst kan små avvikelser förekomma men grannens hus står inte på en marmorgrund och mitt på moränlera. Det är spännande det här med olika energityper och väldigt intressant hur mycket de kan sänka boendekostnaderna. Det är verkligen värt att se över de alternativ som finns.
dhjuiudd

Kommentera

