Att söka hjälp

Jag har ju inte varit aktiv på ett par månader, som ni har märkt. Det beror helt enkelt på att jag har haft en kämpig tid under förra året och en bit in på detta året. Det är inget fysiskt, utan psykiskt. Man kan säga att jag gick in i väggen efter sommaren, och sedan dess har det bara gått nedför. Först nu börjar jag återigen känna att livet är på väg åt rätt håll igen.

Anledningen till att jag är öppen om detta är att så många på ett eller annat sätt mår dåligt idag, utan att ens tillvaro vet om det. Att må psykiskt sjuk är fortfarande tabu i Sverige, vilket är så extremt synd. Det var först under förra året då det hände mig som jag verkligen förstod hur så många svenskar har det.

Du ska aldrig skämmas för att söka dig till en psykolog eller en annan form av terapi. Läs mer här om du känner igen dig!

Att söka hjälp

Kommentera

